به گزارش "ورزش سه"، در هفته‌های پیش رو سرمربیان جدید تیم ملی نوجوانان و جوانان به‌صورت رسمی از سوی فدراسیون فوتبال معرفی خواهند شد. استعداد‌یابی کمیته جوانان برای این دو تیم هم رو به پایان است و نزدیک به 70 تا 80 بازیکن برای هر یک از این دو تیم از میان هزاران بازیکن گزینش شده‌اند. البته برای سرمربی تیم ملی نوجوانان و جوانان محدودیتی وجود ندارد که با تماشای بازی‌های لیگ تهران یا مسابقات کشوری بازیکنان جدیدی را به اردوی تیم فرا بخواند. 

 

مسابقات مقدماتی و نهایی جام ملت‌های آسیا در رده سنی نوجوانان و جوانان در سال 2022 برگزار می‌شود. در هر یک از این دو رده چهار تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌ها راهی مسابقات جام جهانی زیر 17 سال و زیر 20 سال خواهند شد که همان جام جهانی نوجوانان و جوانان است. 

 

بر اساس اساسنامه فدراسیون فوتبال مربیان تیم‌های پایه از ‌سوی کمیته جوانان به کمیته فنی پیشنهاد می‌شود و در نهایت اعضای هیئت‌رئیسه از بین گزینه‌های پیشنهادی یکی را به‌عنوان سرمربی انتخاب خواهند کرد. در مورد سرمربی تیم ملی جوانان گفته می‌شود نظر رئیس فدراسیون فوتبال روی رحمان رضایی است. عزیزی خادم پیش‌تر مهدی مهدوی کیا را به‌عنوان سرمربی تیم زیر 23 سال و وحید شمسایی را به‌عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال انتخاب کرد. انتخاب‌هایی که البته با تایید اعضای هیئت‌رئیسه همراه بود.